fredag 2. oktober 2009

Høstens vakre farger


Så var høsten kommet. Kaldere dager og vakrere farger. Skogen blir lyser i gult, rødt og grønt om hverandre, helt til løvet faller av.

Høsten er tiden hvor døgntemperaturen ligger mellom 0-10° og er synkende. Tradisjonelt tilhører månedene september, oktober og november høsten. De astrologiske tegnene i høstmånedene er vekten, skorpionen og skytten.

Navnet kommer av innhøsting av frukt, grønnsaker og korn som nå skulle lagres til vintermånedene.

Bildet er tatt på Melen i Rotsund, Nordreisa en vakker høstdag. Og med dette bildet ønsker jeg alle sammen en fantastisk høst!

2 kommentarer:

  1. Nydelig bilde Hege! Må få skikkelig kamera skjønner jeg :)
    Men jeg lurer litt, jeg er født i september-og er født i jomfruens tegn..er ikke jomfruen med i høstens stjernetegn?
    Jeg ser på meg selv som ett av høstens barn ihvertfall ;)

    SvarSlett
  2. Septemberbarn jeg også, men siden den astronomiske høsten er fra høstjevndøgn til vintersolverv hører ikke Jomfruen med til de astrologiske høsttegnene.

    SvarSlett